Tropische smoothiebowl

Wie zegt dat gezond eten niet lekker kan zijn? Echt, iedereen die dat beweerd, mag je deze smoothiebowl onder zijn/haar neus schuiven! Smoothiebowls zijn ideaal, omdat je erg varieren kan. Met fruit, maar ook met toppings. Hierdoor kan je op een simpele manier, veel verschillende ontbijtjes voor jezelf maken. En omdat variatie gezond is: doe dit vooral lekker veel!

Wat heb je nodig voor 2 smoothiebowls?

  • 300 gram magere kwark
  • 150 ml sinaasappelsap
  • 1 banaan
  • 250 gram tropisch fruit (ik gebruikte een mix van ananas, mango en papaya)
  • 1 el lijnzaad
  • Toppings naar keuze

Hoe maak je deze smoothiebowl?

Doe de ingredienten, zonder de toppings, in de blender en mix dit tot het een gepureerd geheel is. Misschien moet je af en toe even rondroeren, want je smoothiebowl mag niet te dun worden. Serveer deze smoothiebowl in een bord of een schaaltje en serveer met toppings naar keuze, zoals fruit, granola, noten, pitten, zaden, kokosrasp, stukjes pure chocolade. Waar jij zin in hebt 🙂

Voedingswaarden van 1 portie, excl toppings:

295 Kcal
Eiwit: 17 gram
Koolhydraten: 42 gram
Vetten: 7 gram
Vezels: 5 gram

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *