Road to Berlin: 2 weeks to go!

Nog maar 2 weken. Ergens deze week duiken we onder de 10 dagen. Jeetje, wat komt het toch verschrikkelijk dichtbij. Het is gewoon bijna 16 september, bijna marathondag. Ik kreeg afgelopen week mijn startnummer in de mail. Voor iedereen wie het leuk vindt: ik ben te volgen via nummer 16522. Je kan me nu nog niet vinden in de app, maar wie weet lukt dat binnen enkele dagen wel. Het was mijn eerste week van mijn taper; minderen in afstand, maar zeker niet in intensiteit. Hoe dat ging? Lees maar mee 🙂

Maandag begon ik de week met crossfit. Lekker even knallen, voornamelijk bovenlichaam. Prima, mijn benen krijgen genoeg training de rest van de week 😉

Dinsdag was de eerste training van de week. Helaas niet op de baan, want die was dicht. Dus trainden we op de weg, met om de 200m markeringspunten. Mijn training was 1000m, 800m, 1000m en 800m op marathontempo met 200m rust tussendoor en daarna nog 3x 400m op 95%. De marathontempo’s gingen lekker. Ik hoorde van alle kanten dat het er zo soepel uitzag. En als ik eerlijk ben: zo voelde het ook. De 400 meters gingen te snel. De laatste liep vriendlief mee; 10 seconden te snel. Sorry not sorry 😉 Met warming up en cooling down liep ik totaal 10 km! Lekker!

Woensdag had ik rustdag. Ik hou van rustdagen….

Donderdag stond er weer looptraining op het programma. Na 15 minuten core training gingen we op pad. Ik  was de enige vrouw tussen de mannen, dus ik had wel een bepaalde eer hoog te houden. Ik kreeg zelfs een complimentje voor mijn triplings, al ‘schudde ik wel iets teveel met m’n heupen, maar daar ben je vrouw voor toch?’. Haha! De training was een piramidetraining; bijna wiskundig qua karakter: 2-4-6-8-8-6-4-2 in Z2-Z3-Z2-Z3-Z2-Z4-Z2-Z4 met 1 minuut rust tussendoor. De opbouw ging lekker, zone 2 en 3 zijn prima. Zone 4 was zwaarder, maar met haas René liep ik flink door; in 4’56 gemiddeld. Bam! Wederom met warming up en cooling down 10 kilometer gemaakt!

Vrijdag had ik rustdag. Maakte ik er een actief hersteldagje van, door een lekkere stadswandeling te maken. Of zullen we het gewoon shoppen noemen? Ach 😉

Zaterdag hadden we reunie met de lieve Elfstedenmeiden! Leuk, want het was te combineren met het Loopfestijn in Dalfsen. Emma en Silvia gingen voor de 5 kilometer, Tanja, Mirjam, Marjolein en Joanka deden de 10 kilometer en Dagmar en ik liepen allebei de halve als training voor Berlijn. De opdracht van mijn trainer was duidelijk: niet te snel, níet op marathontempo (nee, echt niet Petra!), maar iets boven zone 1 mag wel). Het was een pittige loop, het was nog behoorlijk warm en zonnig om 16.30u. Maar ik heb me aan de opdracht gehouden en liep gemiddeld 6’39 in zone 2. Prima! Ik kwam nog redelijk fris over de finish, op een nare blaar na, en kon eindelijk weer eens een medailleselfie maken! Jeeej!

Zondag deed ik een lekkere herstelwandeling met vriendin Dagmar, langs de recreatieplas in Woerden. Lekker even 3 kwartier genieten van de zon en de natuur, echt fijn. Daarna moest ik nog werken, dus herstellen was wel even prettig!


Even iets anders. Ik ben genomineerd voor de Foodblog Awards, in de categorie ‘Special Interest Food Blog’. En dit als enige hardlopende foodblogger. Supertof!

Ik zou het leuk vinden als je even de moeite wilt nemen om op mijn blog te stemmen via deze link 🙂

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.