Road to Berlin: 11 weeks to go!

Vorige week schreef ik over mijn drukke week (met trainingskamp op Schiermonnikoog), maar ook dat ik deze week een drukke week ging hebben, waar ik niet zeker van wist of ik er uberhaupt 4 trainingen en voldoende rust in gepland ging krijgen. Ik zal vast vooraf verklappen: het is gelukt. Ook om vast vooraf te verklappen: het bezorgde wel wat stress en een keer een uitval tegen vriendlief. Sorry, als je dit leest 😉 Maar goed, ik ben de week goed doorgekomen en ik sloot af met een lááánge duurloop! Lekker!

Normaal crossfit ik op maandagochtend, maar na 3 dagen op Schiermonnikoog en daarvoor een 23km duurloop (lees: 4 dagen hardlopen op rij), besloot ik dat mijn lichaam wel een dag rust gebruiken kon. Ik wist dat dit verderop in de week voor wat stress zou gaan zorgen. Ik had namelijk nachtdiensten, en dan plan ik liever zo min mogelijk sport in. Echter had mijn lichaam maandag rust nodig, dus besloot ik te kijken hoe de rest van de week zou gaan lopen en wat wel en niet zou lukken. Liever 2 goede trainingen, dan 3 of 4 die móeten maar niet lekker gaan. Kwaliteit boven kwantiteit!

Dinsdagavond had ik looptraining, en mijn benen voelden weer prima. Samen met Patrick liep ik voorop bij de warming-up, wat als voordeel heeft dat ik redelijk mijn eigen warming-up tempo kan lopen, en niet het tempo van de snelle mannen mee hoef te ploeteren 😉 Na de warming-up gingen we aan de slag met 10x 400 meter, met krachtoefeningen tussendoor. Geen herstelloopje ofzo, nee… Na 400 meter knallen, kon je nog even 30 lunges of een aantal jumpsquats doen. Ik geloof dat dit een van de meest gehate trainingen is, en ook ik was stiekem blij dat ie er weer op zat 😉

Dat het een pittige training was, heb ik geweten ook. Ik moest namelijk die avond de nachtdienst in, en ik kwam hem met moeite door. Pfff. Gelukkig sliep ik daarna wel goed. De hele woensdag was ik in twijfel; ik had namelijk een intervaltraining staan, en, als ik ook nog naar crossfit wilde die week, zou ik woensdag die training moeten doen. Maar het was warm. En ik was moe. Gelukkig kreeg ik met het uur meer energie, en ben ik ’s avonds alsnog lekker mijn training gaan doen. Ik deed een warming-up, daarna 5x 1000m in tempo 3 met 3 minuten herstel tussendoor, en daarna een cooling down. In totaal kwam ik op 10 km uit. Lekker. Het is vast niet verbazingwekkend dat nachtdienst 2 daarna ook behoorlijk pittig was 😉

Donderdag moest ik namelijk wakker worden door mijn wekker 😉 Normaal slaap ik niet onwijs lang na mijn nachtdiensten, maar donderdag wel. Ik had lekker een rustdag en heb ’s avonds genoten van een onwijs tof optreden van Ed Sheeran!

Vrijdagavond ging ik lekker een uurtje crossfit doen. Het was een fullbody workout, dus ik heb er gelukkig geen enorme spierpijn aan over gehouden. Ik was namelijk bang voor flinke spierpijn in mijn benen, omdat ik zaterdagochtend mijn duurloop gepland had. Gelukkig kunnen mijn benen inmiddels wel wat squats hebben, dus stond ik zaterdagochtend redelijk fris op.

Ik stond overigens al om 6 uur op, zodat mijn geprepte ontbijtje even de tijd had om wat te zakken, en ik om 7 uur kon vertrekken. Ik moest namelijk 25km lopen, en die wilde ik zonder al te veel hitte doorkomen. Ik had een mooie route uitgezet, met daarin een gedeelte van de route van de Linschotenloop. Mooie natuurroute, daar hou ik altijd wel van. Na 12,5e kilometer hield ik even een drinkpauze, en daarna ging ik vol goede moed verder. Ik merkte wel dat het snel wat warmer werd, maar ik bleef vrij makkelijk lopen. Alleen de laatste 4 à 5 kilometer waren pittig, het was inmiddels rond 10 uur, en de zon werd al erg fel. Ik had het laatste gedeelte geen bomen meer die wat schaduw boden, dus het kostte me behoorlijk wat energie. Dit was in de tijden van mijn laatste kilometers behoorlijk goed terug te zien, maar desondanks ben ik erg tevreden over mijn duurloop. Elke week gaat de afstand een stukje makkelijker en worden afstanden overzichtelijker. Al moet ik er nog even niet aan denken dat die marathon nog 17 kilometer verder is. Gelukkig heb ik nog 11 weken 😉

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.