Pregnancy update: We’re halfway!

Zo langzaam als de eerste periode van een zwangerschap lijkt te gaan, zo snel gaat het daarna. Ik weet nog prima dat ik mijn zwangerschap aankondigde (en toen wist ik het zelf al 2 maanden!), en nu zijn we alweer halverwege. Wow! Gisteren was ik precies op de helft, wat betekent dat ik in mijn hoofd alweer ga aftellen… En bij deze even een kleine update, om te vertellen hoe het met mij/ons gaat 🙂

Om maar met de deur in huis te vallen: het gaat goed met ons! Mijn enige klacht tot nu toe is geweest dat ik soms moe ben – dit was de eerste weken vooral hormonaal (oh, wat voelde ik me verschrikkelijk moe) – nu voel ik me fit, maar moet ik wel mijn energiepeil wat in de gaten houden. Als ik overdag te druk ben, dan lig ik ’s avonds uitgeteld op de bank. Balans is dus the key!

Een maandje geleden kwamen we erachter dat de baby een jongetje is, dus sindsdien hebben wij het druk over ‘de kleine man’. Zijn naam is bij ons al bekend, maar die gaat voor de omgeving en voor de rest van de wereld tot zijn geboorte een geheim blijven. Als wij ons niet verkletsen in ieder geval, want voor ons is zijn naam inmiddels al normaal, en hebben we het ook over ‘……. zijn kamertje!’ (Random aantal puntjes, voor de te enthousiaste lezer!)

Zijn kamertje begint inmiddels al erg vorm te krijgen – de meubeltjes staan al, er zijn al wat details toegevoegd en ik vind het heerlijk om er een beetje te rommelen. Wat niet mijn enige vorm van beginnende nesteldrang is trouwens. Zo verweet ik mijn vriend vorige week (terwijl hij de schoonmaker van ons tweeen is, want mijn hobby is het nog steeds niet), dat ik écht álles moest doen in huis! Sorry voor de hormonen lief, nog maar 20 weken te gaan 😉

Het hardlopen gaat nog steeds redelijk goed. Ik loop gemiddeld nog 2 of 3 keer per week. 90% van de tijd met wandelpauzes tussendoor, omdat mijn lichaam dat fijner vindt. Het lukte me bij de Marikenloop nog om 5 kilometer aan een stuk te lopen – ik ben benieuwd of het me gisteren bij de IJsselsteinloop ook nog gelukt is (ik schrijf dit enkele dagen eerder, vandaar!). En ook als het me niet gelukt is, dan heb ik vast die finish wel gehaald. Ik riep eerst dat de IJsselsteinloop mijn laatste loopje ging zijn – ik kom daar inmiddels iets van terug. Want… het gaat nog prima, dus wie weet dat ik nog wel ergens een loopje in plan. Zo lang het leuk blijft en goed blijft gaan trouwens. En anders hobbel ik gewoon lekker mijn rondjes langs de Plas achter mijn huis ofzo….

Iets wat ik wel echt probeer, is iedere dag 30 minuutjes actief te zijn. Sinds ik heb gelezen dat dit het beste is voor mij, mijn conditie en de kleine man, is dit mijn goede voornemen. Dit is heus niet elke dag sporten hoor – soms is dit ook mijn fietstochtje richting mijn werk of een fijne wandeling. Naast hardlopen doe ik nog wel een keer per week aan ‘Bolle Buiken Training’, waar ik nog steeds erg lekker mee kom.

Die bolle buik begint trouwens nu wat zichtbaarder te worden, al laat de kleine man zich de ene dag beter zien dan de andere dag. Op alle echo’s lag hij nog redelijk diep (vast lekker warm daarbinnen – heeft-ie van mij, want ik ben een enorme koukleum), en ik heb natuurlijk niet de meest strakke buik om mee te beginnen, dus ik wist wel dat het eventjes zou duren voordat mijn buik echt zichtbaar zou worden. En waar ik eerst bang was dat ik dik zou worden, kan ik nu niet wachten op die echt mooie zwangerschapsbuik…

Het belangrijkste is uiteraard dat het goed gaat met de kleine man, en vooralsnog is dit zeker het geval. Af en toe voel ik al wat lichte bewegingen in mijn buik – ik kan niet wachten tot dit schopjes gaan worden en mijn vriend dit ook kan gaan voelen! Alles op z’n tijd: de kleine man ontwikkelt zich goed, hij groeit goed, z’n hartslag klinkt prima, dus het gaat wel komen.

En die zwangerschapskilo’s? Misschien heb ik me daar iets te druk om gemaakt. Ik ben halverwege, en ik zit net op +4 kilo. So far, so good!

 

 

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.