Overnight oats

Als ik ’s morgens een lange duurloop ga doen, let ik altijd goed op mijn ontbijt. Het is namelijk belangrijk dat ik met mijn ontbijt mijn lichaam voldoende brandstof geef om lekker op gang te komen tijdens mijn run. Natuurlijk hebben mijn spieren het een en ander aan koolhydraten opgeslagen, maar het is voor mijn lichaam erg fijn als er een uurtje of 2 voor de loop wat extra koolhydraten naar binnen zijn gegaan. Zo eet ik voor mijn lange duurlopen graag pannenkoeken, maar ook overnight oats zijn erg fijn! 

Wat heb je nodig voor 1 portie overnight oats?

  • 50 gram havermout
  • 150 ml melk
  • 50 gram griekse yoghurt of kwark
  • 50 gram fruit naar keuze (ik gebruikte frambozen)
  • Extra: toppings naar keuze

Hoe maak je dit?

  1. De avond voordat je dit eten wilt: (het heet namelijk niet voor niets ‘overnight oats, dat nachtje is hierin van cruciaal belang 🙂 ) Doe de melk, griekse yoghurt of kwark en het fruit bij elkaar in de blender en mix dit.
  2. Roer hier de havermout doorheen en zet in de koelkast.
  3. ’s morgens: roer het nog even door, doe er toppings naar keuze op.
  4. Eet smakelijk! 🙂

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *