Hardloopdoelen 2018

Ik denk dat 2017 echt mijn meest toffe hardloopjaar was: ik deed aan véél leuke loopjes mee, ik wisselde van loopgroep, ik liep mijn eerste marathon, liep onverwacht een PR op de 5 km en ik stond aan de kant bij de New York City Marathon. Jeetje, als ik zo opsom: het was een goed jaar. Nu heb ik helaas niet al mijn doelen voor dit jaar behaald – en op het moment dat ik dit typ, weet ik dat ik dat ook niet meer ga doen. Maar dat is geen probleem, dat komt in 2018 wel weer. Maar hey, wat gaan precies mijn doelen voor 2018 zijn?

Iedere maand één medaille – En dat minimaal. Dus: minstens 1x per maand aan een leuk loopje meedoen. En dan wel een loopje waarbij ik een medaille krijg, want anders telt het niet 🙂

Breaking 2 – Eigenlijk was dit mijn grote doel in 2017, maar het is gewoon niet gelukt. Ik had gepland om aanstaande zaterdag, bij de Linschotenloop, mijn PR op de halve marathon aan te gaan vallen. Maar ik heb de afgelopen weken gewoonweg te weinig kilometers gemaakt, en mijn kuiten zijn weer fijn in klaagmodus. Geen Breaking 2 voor mij dit jaar. Maar in 2018, dan gaat ie eraan. De planning voor nu: Of tijdens de CPC in maart, of tijdens de IJsselsteinloop in mei. Even kijken wanneer ik weer goed fit ben en kilometers in de benen heb!

Breaking 5 – Ja, ook die PR wil ik gaan aanvallen dit jaar. Ik sta 16 september aan de start van de marathon van Berlijn. En ik ga weer voor die tijd rond de 4:30. Dit zou betekenen dat ik een halfuur van mijn PR af ga lopen. Dit klinkt best bizar eigenlijk 😉 Nou ja, ik ga gewoon lekker trainen en dan zie ik wel hoever ik komen ga. Maar onder de 5 uur: ja, dat gaat goedkomen!

Vaker met mijn favoriete runner lopen – Gewoon, omdat het stiekem heel leuk en gezellig is. Als ik niet teveel klaag 😉

Niet geblesseerd raken – In 2016 moest ik mijn marathonvoorbereiding staken toen ik geblesseerd raakte. In 2017 had ik vele bezoekjes aan de fysio, om te voorkomen dat mijn kuitspieren weer overbelast zouden raken. Dus voor 2018: niet geblesseerd raken, tijdig aan de bel trekken, veel dates met mijn foamroller plannen, eventueel wat fysiobezoekjes én gewoon rust nemen als dit nodig is 😉

Veel hardloopdates plannen – Omdat samen lopen altijd gezellig is. Bijkletsen en lopen tegelijk: ideaal 🙂

Wat zijn jouw doelen voor 2018?

3 comments

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.