Gezonde tussendoortjes

Op werkdagen sleep ik altijd redelijk wat bakjes mee. Er zitten er rustig 3 in mijn tas, vol met voeding. Ik weet dat het jullie vaak goed lukt om gezonde maaltijden te maken, maar dat het lastig is om gezonde tussendoortjes te hebben of te maken. En dan is het tijdens de ’16u-dip’ heel verleidelijk om naar een Mars te grijpen. Met een beetje voorbereiding kan jij deze momenten sterk doorkomen en je lichaam voeden in plaats van vullen!

  • Preppen! – Er is vast ergens in de week wel een uurtje waarin jij de keuken in kan duiken om wat tussendoortjes te maken. Maak bijvoorbeeld deze kwarkmuffins of dit bananenbrood. Als je dit even laat afkoelen en dan in porties/plakjes invriest, kan je iedere ochtend 1 portie uit de vriezer halen en dan heb je tegen 16u een gezond, voedzaam en lekker tussendoortje in de buurt!
  • Preppen #2: Koop een zak worteltjes, een komkommer, een paprika en cherrytomaatjes. Snij eventueel in stukjes, verdeel over een paar bakjes en maak hierbij een dipsausje (bijv. 1/2 el mayo + 1/2 el griekse yoghurt + kerriekruiden) en zet dit in je koelkast. Zo kan je een paar dagen snackgroenten meenemen. Lekker om te knabbelen tussendoor.
  • Fruit: Makkelijker krijg je het niet: haal een zak appels, koop een tros bananen of een bak druiven. Kan je iedere ochtend heel snel 1 of 2 stuks fruit in je tas doen. Je kan ook bakjes met gesneden fruit en/of fruitsalades kopen! Easy peasy!
  • Repen: Er zijn genoeg kant-en-klare repen te koop, die je mee kan nemen. Repen gemaakt van natuurlijke ingrediënten (dus zonder gekke toevoegingen) zijn o.a. te verkrijgen NakdPrimal Pantry, Beond en Bazqet. De meeste van deze lijst zijn gewoon bij de AH of Jumbo te verkrijgen!
  • Noten: Koop een paar zakken van je favoriete nootjes (ongebrand en ongezouten is hierbij de beste optie!), doe deze in een trommel en neem iedere dag een handje mee. Wedden dat jij er na deze boost van vetten en eiwitten weer even tegenaan kunt?
  • Rijstwafels: Ideaal tussendoortje: rijstwafels. De Albert Heijn verkoopt ze zelfs in portieverpakkingen van 5 dunne wafels. Fijn om als tussendoortje te knabbelen met bijvoorbeeld pindakaas of kipfilet!

Eerder schreef ik ook al het artikel eiwitrijke tussendoortjes, waar ook nog veel tips in staan! Hopelijk hebben jullie nu weer wat inspiratie, waardoor jouw tussendoortjes net wat spectaculairder en voedzamer zullen gaan zijn dan de dagelijkse Candy Bar!

 

One comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.