Getting fit again #7

Er is alweer een week voorbij. Vroeger vond ik een week eindeloos lijken, tegenwoordig lijken de weken voorbij te vliegen, voordat ik met mijn ogen heb kunnen knipperen. Ik word oud 😉 Het was een wisselend weekje, maar wel een weekje die goed eindigde, gelukkig! Lezen jullie mee?

Maandag – Maandag begon met een lekker pittig uurtje crossfit. Heerlijk om vroeg in de ochtend al actief bezig te zijn. Dit geeft zo’n lekkere boost de rest van de dag! Kon ik wel gebruiken, want ik had in de middag nog een late dienst! Ik was in de avond wel wat moe, een uurtje crossfit in de ochtend, ga je ergens toch voelen haha!

Dinsdag – Had ik lekker vrij. Dinsdag stond in het teken van een vakantie boeken. Ook die leuke dingen horen erbij, gelukkig 🙂 Eind maart gaan we lekker 2 weekjes relaxen en de zon opzoeken. Ik heb er zin in 🙂 In de avond stond er hardlooptraining op het programma. We hadden een pittig en afwisselend schema: 3×400 meter met tussendoor krachtoefeningen, 1x 1000 meter op tempo en daarna weer 3×400 meter met krachtoefeningen tussendoor. Het ging lekker en de tempo’s gingen goed. Getting fit(ter) again, right?

Woensdag – Begon met een vroege dienst. Dit was een vrij drukke dienst en ik merkte dat ik nog erg moe was. Vroege diensten na mijn hardlooptraining op dinsdagavond hakken er toch altijd wat in. ’s Avonds hadden we nog een verjaardag, want mijn vader was jarig. Geen taartje op, dus ik kon trots zijn op mezelf 🙂

Donderdag – Donderdag had ik vergadering, dus zat ik van 10.00-13.00u in Utrecht. Ik was nog steeds wat moe, maar wilde wel graag hardlopen. Ik besloot de training van de loopgroep zelf te gaan lopen. Soms vind ik het lekkerder om op mijn eigen tempo te kunnen trainen, en niet afhankelijk te zijn van anderen. Ik keek alleen verkeerd op het schema, en liep daardoor de verkeerde training 😉 Na mijn warming up deed ik 3 blokken, van 4x 3 minuten Z1, Z2, Z3 en Z4. Deze wisselde ik af met 5 minuten rust (tussen de blokken in), en daarna deed ik nog een cooling down. En toen ik bij 10 kilometer was, vond ik het wel mooi geweest 😉

Vrijdag – Was ik nog steeds érg moe. Voor mij dus ook erg fijn, dat ik vrijdag vrij had, en mijn weekend al begonnen was. Ik had veel plannen, maar mijn dag liep wat anders dan gepland. Dit vond ik lastig, en hier dealde ik niet goed mee. Gevolg: een eetbui. Dus hoe gezond mijn dag ook begon (met mijn lekkere overnight oats), zo slecht eindigde mijn dag. Vervelend ook dat ik daardoor heel onrustig geslapen heb, en ik daardoor niet echt uitgerust wakker werd de volgende ochtend…

Zaterdag – En hoewel ik niet uitgerust was, besloot ik ’s morgens toch mee te doen aan een hardloop bootcamp. Voornamelijk omdat dit niet de meest intensieve workout is, maar het wel lekker is om een uurtje loopscholing te krijgen, wat krachttraining te doen en lekker in de buitenlucht bezig te zijn. Mijn lichaam was nog wat onrustig van mijn eetbui, en hier had ik wel wat last van, helaas. ’s Middags hadden we een feestje van mijn ouders, zij vierden samen hun verjaardagen. Gezellig nog wat geknuffeld en gek gedaan met mijn lieve zusje. Daarnaast lekker gegeten van het stamppotbuffet. Ik hou van hutspot 🙂

Zondag – Was de dag waar ik écht naar uit keek! De midwinter marathon stond op het programma en ik had er ónwijs veel zin in! Zoals jullie maandag al konden lezen, liep ik een dik PR op de 10EM. Dat getting fit again zit op de goede weg. Ik weet dat ik sterker en sneller ben, en dat dit alleen nog maar beter gaat worden. Zeker als ik de extra kilootjes ook weer kwijtraak (want die kosten wel wat tempo, helaas). Op naar half mei, maar eindelijk die ‘Breaking 2′ zal gaan plaatsvinden! ’s Middags ploften Bjorn en ik erg moe op de bank neer. Geen zin meer om te koken, en aangezien we beiden een PR hadden gelopen, hebben we onszelf verwend met spareribs en ovenfrietjes 🙂

 

One comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.