Getting fit again #6

Week 6 alweer in mijn ‘Getting fit again’ reeks. Gaat snel. Net zoals de afgelopen week. Ik had een hele mooie planning met hoe mijn week eruit zou gaan zien, maar daar is weinig van terecht gekomen helaas. Ik had nachtdiensten, en deze vielen behoorlijk zwaar. Zwaarder dan normaal. Daarom heb ik er voor gekozen om meer rust te nemen, dan ik van plan was. Of dit gevolgen had en welke dit waren? Lees maar mee 🙂

Maandag – Ik begon maandagochtend weer met de Crossfitles. Ik merk nog steeds (en dat zal nog wel even zo blijven) dat ik echt weinig kracht heb. Vooral in mijn bovenlichaam. Gelukkig is crossfit op ieder niveau mee te doen, en kom ik er dus wel. Daarnaast: ik heb juist heel veel ruimte voor vooruitgang. Ik bekijk het graag positief. Het helpt natuurlijk ook wel dat ik het echt leuk vind 🙂 Daarna had ik nog een late dienst, die goed liep. Prima dagje!

Dinsdag – Mijn standaard vrije dag – met wat blogdingetjes en mijn standaard keukencardio. En uiteraard met looptraining. Op het programma stonden 3x600m, 3x400m en 3x200m. Lekkere training, de tempo’s gingen goed en het lopen zelf gaat lekker. Wel was mijn nasi voor het hardlopen wat zwaar gevallen, maar gelukkig had ik er niet al teveel last van.

Woensdag – Begon de dag lekker rustig. Zonder haast. Echt heerlijk. ’s Middags had ik afgesproken met Marjolein, om een rondje te gaan hardlopen in de Soesterduinen. Mijn kuiten voelden de intervallen van de baantraining nog, dus maakten we er een rustige 5km van. En uiteraard maakten we wat stops om leuke foto’s te klikken, want daar is de mooie omgeving van de Soesterduinen uitermate geschikt voor! ’s Avonds ging ik de nachtdienst in. die ik redelijk makkelijk door kwam, gelukkig.

Donderdag – Was het tijd om de dag te beginnen met slaap. Veel slaap. Helaas lukte dat ‘veel’ niet. Ik pakte een uurtje of 4,5 aan slaap, wat echt te weinig was. Ik besloot die dag dan ook rustig aan te doen. Wel maakte ik overdag een lekkere wandeling, omdat ik deze week het doel had om iedere dag mijn stappendoel van 10.000 stappen te halen. De wandeling deed me goed, maar voor de rest had ik weinig energie. Het was ook erg pittig om die avond nog een tweede nachtdienst te draaien. Deze ging ook niet van harte en ik was blij toen het 6.30u was en ik naar huis mocht…

Vrijdag – Sliep ik helaas net zo slecht na mijn nachtdienst. Heel vervelend. Gelukkig had ik hierna het weekend vrij. Ik begon mijn dag met een ‘ochtendwandelingetje’ om 14u. Ik deed de boodschappen en daar bleef het eigenlijk ook bij. Ik was moe. Ik had geen trek en vooral ook geen energie. Ik begon er zelfs aan te twijfelen of ik niet ziek was. Het enige wat dus belangrijk was, was voldoende rust nemen en slapen. Dus ik ging vrijdagavond vroeg mijn bed in!

Zaterdag – Ik sliep ruim 10 uurtjes, die mij erg goed deden. Ik had weer trek en voelde me een stukje energieker. Ik zou die ochtend een hardloopbootcamp gaan doen, maar die werd ’s morgens afgemeld omdat de trainer ziek was. Dit vond ik eigenlijk geen ramp – ik besloot dat ik nog wel een extra bijtankdagje kon gebruiken. Ik heb het er ook lekker van genomen. Qua eten misschien niet mijn allerbeste dag trouwens – de zak chips van mijn vriend was erg aantrekkelijk. Oeps!

Zondag – Ging ik in de ochtend met wat meiden met een berg foto’s aan de slag 🙂 Ik wist dat er ’s middags nog een 10 kilometer op de planning stond. Maar. Ik. Had. Geen. Zin. Toen mijn vriend thuis kwam, had ik nog steeds geen zin. Toch zijn we gegaan, en dit bleek uiteindelijk erg prettig. De 10 kilometer gingen makkelijk, m’n hartslag bleef in de goede zone én ik liep zo’n 20 seconden sneller op deze hartslag dan een maand geleden. Hallo progressie! Lekker om dit weer te merken! Volgens mij ben ik wel klaar voor de Midwintermarathon aanstaande zondag!

Hoe was deze week? – Ik heb voldoende rust gepakt, maar het aantal rustdagen heeft er wel voor gezorgd dat al m’n extra snackjes aangetikt zijn. Dus voldoende rust, wel aan mezelf gedacht, maar de weegschaal die exact op hetzelfde getal is blijven staan, is minder fijn. Ik merk dat mijn hoofd daar onrustig van wordt. Moet dat nog wat beter leren handelen. Maar dat komt goed…. Nieuwe week, nieuwe kansen!

 

One comment

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.