Getting fit again #4

En er is alweer een week voorbij. Jeetje, die week is echt voorbij gevlogen. Voor mijn gevoel heb ik twee keer met mijn ogen geknipperd en nu is het alweer dinsdag! En aangezien het weer dinsdag is, is het weer tijd om te kijken hoe mijn week was en hoe het gaat met het bereiken van mijn doelen 🙂 Dus lezen jullie mee?

Maandag – Deed ik in de ochtend lekker wat keukencardio. Ik maakte onder andere deze enorme pan met groentensoep. En die was ook binnen enkele dagen weer leeg. Heerlijk om met dit koude weer iets warms als lunch te hebben. Daar hou ik nou echt van! Verder had ik een late dienst op mijn werk. Niet gesport maandag, maar wel een goede dag qua voeding!

Dinsdag – Ging ik verder met mijn dosis keukencardio. Dinsdag is voor mij altijd een blog/bakdag. Verder had ik ’s avonds hardlooptraining. Op het programma stonden rustige intervallen. De eerste trainingen van januari staan altijd in het teken van herstellen van het najaar en een rustige voorbereiding op het voorjaar. Geen probleem. We deden 400m-1000m-400m-1000m-400m-1000m op 85%. En, zoals gewoonlijk, liepen we ze ietsje te snel. Ik vind langzaam moeten rennen serieus lastiger dan vol gas moeten geven. Daar valt nog wat te leren dus. Verder was het qua voeding een goede dag, al is homemade kip kerrie niet de beste maaltijd voor een looptraining.

Woensdag – Had ik mijn eerste vroege dienst (ik had er 3 op rij pfff). Met een collega het nodige aan werkcardio gedaan, door de schuur leeg te ruimen en meerdere containers door de straat te rijden en te legen. Daarnaast ben ik ’s avonds nog een rondje gaan hardlopen. Ik merk met de week dat het lopen weer lekkerder begint te gaan, fijn om te merken, nadat het hele najaar een aaneenschakeling van hardloopdips is geweest (zo lijkt het nu, in mijn hoofd, in ieder geval). Geen gekke dingen qua voeding, dus goede dag!

Donderdag – Weer een vroege dienst! En daarna werd het wat spannend, want ik ging naar mijn eerste crossfitles, bij Crosslethics in Woerden. Nou, dat heb ik geweten. Ik merk dat ik conditioneel prima kan meekomen, maar dat mijn kracht echt ver onder de maat is. Daar moet wat aan gedaan worden dus! Vandaar dat ik een abonnement heb genomen, en vanaf deze week 1x per week naar crossfit ga. Hopelijk ga ik merken dat ik een sterker lichaam krijg. Aan de spierpijn zal het in ieder geval niet liggen. Ook qua voeding een goede dag gehad 😉

Vrijdag – Vroege dienst nummer 3. En rustdag, want dat mag wel, na 3 dagen sporten op rij. Daarnaast waren mijn spieren in redelijke klaagmodus na mijn crossfitles en merkte ik dat ik ook echt moe was. Even een pas op de plaats dus. Een leuke avond gehad, want ik had datenight met de boyfriend. Eerst samen uit eten geweest, Grieks, met baklava als toetje :), en daarna een biosje gepakt. Qua voeding lekker genoten van mijn etentje, want dat moet ook gewoon kunnen zo nu en dan!

Zaterdag – Gingen Dagmar en ik een lesje ‘Rennen met Raggers’ doen, bij Helmes Health Centre in IJsselstein. Dit is een bootcamp die zich vooral focust op hardlopen. Denk hierbij aan loopscholing en krachttraining die gericht is op de spieren die hardlopers gebruiken. Een lekkere training. Na de training mocht ik nog even gebruik maken van de trilplaat. Volgens trainer Jelle is dit erg goed voor het spierherstel. En ik moet zeggen: mijn kuitspieren voelden hierna erg licht, dus dit was prettig. ’s Middags hebben Dagmar en ik nog een mooie stadswandeling gemaakt (of zullen we het maar gewoon shoppen noemen?). Daarna hebben we niets meer uitgevoerd. Een lekkere Magioni pizza gemaakt (bloemkoolbodem met kip, paprika en ananas!) en 2 films gekeken. Ik ben op tijd gaan slapen, want we moesten er zondag vroeg uit…

Zondag – Stond namelijk Egmond op het programma. Nu was ik dit jaar niet de diehard die de halve ging lopen, ik heb de kwart gedaan. Donderdag komt mijn uitgebreide verslag online, maar om nu vast te zeggen: ik heb heerlijk gelopen. Dagmar en ik liepen samen en hadden besloten hem rustig te gaan lopen. Dit hebben we ook gedaan. Aan het eind kon ik er nog een lekker eindsprintje uitpersen, en bij de finish stond Bjorn al te wachten, aangezien hij ruim 20 minuten eerder binnen was (verschil moet er zijn). Na een lange reis naar huis was het tijd voor een érg warme douche en voor verder helemaal niets. We hebben zelf turkse pizza’s gemaakt en ’s avonds nog Wie is de Mol teruggekeken.

Hoe was deze week? Ja, ik kan niet meer dan heel tevreden zijn. Lekker gesport, kennis gemaakt met crossfit, heerlijk gelopen in Egmond én het was qua voeding echt een topweek. Geen eetbuien, geen uitgebreide eetmomenten en ook geen neigingen. En de weegschaal gaf ook weer een lager getal aan. Gingen alle weken maar zo lekker 😉

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.