Getting fit again #2

Zoals ik vorige week al schreef, het is tijd om weer fit te worden. In shape te komen. En ik heb besloten om hier niet mee te beginnen op 1 januari, maar op 25 december. Eerste kerstdag. Misschien niet de meest ideale dag om hieraan te beginnen, maar waarom uitstellen als je ook meteen kan gaan knallen? Natuurlijk was het met al die feestdagen, etentjes en veel dagen werken geen ideale week, maar ik heb wel mijn best gedaan. Kijken jullie mee?

Maandag – Maandag was eerste kerstdag. Ik begon deze dag met de #kersthiitworkout van Dear Good Morning en daarna heb ik mijn hardloopschoenen aangetrokken voor een rondje hardlopen. Het hardlopen begon moeizaam, maar ging met de kilometer eigenlijk lekkerder. Dus ik maakte er 11 🙂 Qua voeding schoof ik ’s avonds aan het gourmetstel bij de schoonfamilie, voordat ik nog moest gaan werken. Ik heb veel kip gegeten, en weinig stokbroodjes en satésaus. Daarnaast liep ik het toetje mis. Qua voeding kon ik dus tevreden zijn!

Dinsdag – Deed ik wederom de #kersthiitworkout en daarna lag ik uitgeteld op mijn matje. ’s Middags ging ik naar mijn broer om kerst te vieren. ’s Middags maakten we nog een fijne wandeling met elkaar en daarna hebben we gegeten. Ik heb genoten van al het lekkers, inclusief brownie met ijs en slagroom. Qua beweging een goede dag, qua voeding een bewust mindere dag. Niks om ontevreden over te zijn dus!

Woensdag – Had ik eerst een vroege dienst. Daarna wilde ik graag hardlopen én de kersthiitworkout doen. Omdat ik geen zin had in 2 losse workouts, heb ik ze maar gecombineerd. Na iedere kilometer deed ik 1 van de 6 setjes van de HIIT-training. Heftig hoor. Mijn hartslag wilde niet meer zakken op een gegeven moment! Qua voeding een goede dag gehad!

Donderdag – Tijd voor actief herstel! Ik ging een dagje naar Amsterdam met Dagmar. Uiteraard waren wij waren foodies on tour, en kochten we voornamelijk eten! Gingen we lekker lunchen bij Mook. En scoorde ik nieuwe hardloopschoenen. Alles voor het goede doel 😉 Daarnaast liep ik volgens mijn stappenteller meer dan 20.000 stappen. Dus ik kan prima zeggen dat ik actief ben geweest donderdag. Qua voeding? Tsja, pannenkoeken op bij Mook en vervolgens friet met snacks bij mijn broer. Verder geen gekke dingen, ook niet in mijn nachtdienst. Beetje jammer van de snacks bij de friet, en dat het niet één snack was, maar verder ben ik niet ontevreden over deze dag!

Vrijdag – Was een heerlijke uitrustdag. Ik had nachtdiensten, en dan probeer ik altijd zo min mogelijk in te plannen overdag, zodat ik ‘wel kan zien hoe de dag loopt’ en waar ik voldoende energie voor heb. Nou, dat was niet zo heel veel 😉 Qua eten was het een goede dag, al had ik in mijn nachtdienst wel heel veel trek (vooral in slechte dingen). Gelukkig was er weinig aanwezig op locatie 😉

Zaterdag – Rustdag nummer 2, na nachtdienst nummer 2. Ik deed mijn boodschappen voor oud & nieuw en heb het een en ander aan keukencardio gedaan, waaronder het maken van bovenstaande eiermuffins. Als avondeten aten vriendlief en ik wat hapjes terwijl we op de bank het OKT schaatsen keken en daarna doken we op tijd ons bed in. Prima dagje!

Zondag – Oudjaarsdag alweer. Ik begon mijn oudjaarsdag bij de Oliebollenloop in Schoonhoven, waar ik 10km door de strómende regen heen liep. Daarnaast stond er ook een heftige wind. Dat ik er ondanks deze omstandigheden – en niet te vergeten nog met 2 nachtdiensten in mijn lichaam – nog een tijd onder het uur uit heb weten te krijgen, daar ben ik heel trots op! Op links loopmaatje Patrick, die graag samen wilde lopen, maar mij iets te snel ging. Wel stond hij in de stromende regen op me te wachten bij de finish 🙂 Daarna ging ik naar huis om de hapjes voor oud&nieuw te maken. Catering Petra had 2 schalen vol met hapjes (schaal 1: snackgroenten met dipsaus, schaal 2: blokjes kaas, gehaktballetjes en eiwraps met zalm) en stokbrood met smeerseltjes gemaakt. Ik heb het geprobeerd om relatief verantwoord te houden, zodat ik lekker wat kon snacken. En dat is gelukt! 😀

Weekoverzicht – Wat een lekkere week richting mijn ‘getting fit again’. Ondanks mijn nachtdiensten 3x gelopen en nog 2 losse HIIT workouts gedaan. En qua voeding geen onbeheerste schranspartijen gehad. Ik kan niet meer dan heel tevreden zijn!

 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.