Getting fit again #15

  • Hey, er is weer een ‘Getting fit Again!’. Nadat ik jullie vorige week even liet meekijken op de weegschaal (let’s talk about vakantiekilo’s), was het weer tijd om er flink tegenaan te gaan. Over een maandje is namelijk de IJsselsteinloop, en daar wil ik graag gaan knallen op de halve. Natuurlijk is het lange termijn doel om in september een goeie marathon te lopen in Berlijn, maar IJsselstein is wel een beetje mijn tussendoel, waar ik hoop eindelijk eens onder die 2 uur te kunnen lopen! Nu gaat dat helaas niet zomaar, en bleek na de vakantie wel dat er werk aan de winkel was! Hoe ik dit deze week aangepakt heb? Lees maar even mee 🙂

Maandag – Ging ik voor het eerst in 3 weken weer naar Crossfit! En de trainer verblijdde mij meteen met een pittige workout, vol met pull-ups, cleans, burpees en overhead squads. Nou, die training heb ik de dagen erna flink gevoeld zeg, zelfs na mijn fijne spierherstel shakie! Ik had in de avond een late dienst, ook mijn eerste dienst weer na mijn vakantie. Dus lekker de tijd genomen om in te lezen en weer even alles op de rit te krijgen. Al met al een goede dag!

Dinsdag – Had ik mijn standaard vrije dagje. Lekker na één dagje werken haha. Ik deed in de ochtend lekker wat boodschapjes met de benenwagen (want wat was het een heerlijk weertje) en ging in de keuken aan de slag met wat receptjes voor mijn blog! In de avond had ik looptraining. Er stond meteen een erg pittige training op het programma, zo na de vakantie. We hadden een 6 minuten maximaal test, dus kijken hoe ver je op maximaal tempo kon komen in 6 minuten. Ik haalde 1310 meter (voor de cijferkundigen onder ons: dit is 13,1 km/u of 4’34/km). Voor mijn doen erg goed, want ik kwam verder dan ik ooit gekomen was (de vorige keer haalde ik 1285 meter). Hierna moesten we nog 10x 200 meter doen, ik in 1’03. Ik merkte dat ik erg diep (oke, te diep) gegaan was in mijn 6 minuten test, dus ben ik na 4x 200 meter lekker gestopt en heb daarna mijn cooling down gedaan. Helemaal prima!

Woensdag – Had ik een vroege dienst, die ik gezellig samen werkte met een andere collega. Allebei zijn we weer op de gezonde tour, dus bleef dat pak Bastogne koeken op kantoor lekker dicht. Toch knap van ons! We hebben lekker tussen de middag buiten in het zonnetje geluncht met een gezond broodje. Fijn om elkaar een beetje te kunnen stimuleren. In de avond ging ik spontaan bij een vriendinnetje langs, en besloten we lekker te gaan wandelen. We deden een mooie avondwandeling van 6 kilometer, door de polder. Heerlijk!

Donderdag – Was alweer, hoe luxe, mijn laatste werkdag van afgelopen week. Ik had vergadering tot 13u en toen was mijn weekend al begonnen! Na wat gezonde inkopen, ben ik lekker naar huis gegaan en van de zon gaan genieten. Ik had zin in ijs, dus ik heb een bak Oppo ijs gescoord en hiervan de helft leeg gegeten. Met maar 37 kcal per 100 gram, kon dit prima! In de avond had ik looptraining, met een klein clubje deden we een lekker rondje door het warme IJsselstein. En dan wil meneer de trainer ook nog even gedeelten in tempo 3 en tempo 4 hebben, de grapjas! Gelukkig waren we na ruim 9 kilometer weer op plaats van bestemming. Ik moet duidelijk nog wennen aan hardlopen in de hitte…

Vrijdag – Had ik lekker vrij. Over overdag kan ik vrij weinig vertellen, want ik heb voornamelijk van het lekkere weer genoten. In de avond ging ik met vriendin Christine de Bloesemrun doen. Wat een slijtageslag was dit zeg, in de hitte! Pfoe. Thuis gekomen lekker een zakje naturel chips op (een klein zakje hoor, haha), want ik moest mijn verloren zout aanvullen!

Zaterdag – Over zaterdag kan ik best kort zijn, dit was namelijk een pittige, emotionele maar ook mooie dag. We hadden de uitvaart van Björns opa, die overleden was. Goodbyes are not forever…

Zondag – Wilden we eigenlijk samen een duurloop gaan doen, maar het warme weer nekte ons een beetje. Dus besloten we een alternatief op onze training te bedenken. We hebben samen 20 kilometer gemaakt, ieder 10 kilometer lopend en 10 kilometer op de fiets. Om het lekker afwisselend te maken, wisselden we dit om de 2 kilometer af. Zo konden we beiden op ons eigen tempo trainen en toch onze kilometers maken. Bij thuiskomst konden we nog mooi het 2e deel van de marathon van Londen zien. Wat ging Kipchoge goed zeg! Genieten! In de avond gingen we lekker gourmetten bij Björns familie! Die hadden we wel verdiend na onze inspanningen in de ochtend!

En die weegschaal nu? Ja, die staat alweer 3,2kg lager dan dat ie na mijn vakantie stond. En dan voornamelijk omdat ik weer lekker in mijn normale ritme zit. Ik ben niet extreem op mijn voeding gaan letten deze week, maar heb ook geen hele gekke dingen gedaan. Het helpt wel dat ik inmiddels al ruim 5 weken eetbuivrij ben, dit geeft mijn lichaam een hoop rust, ook qua voedingsvragen vanuit mijn hoofd. Al met al: het was een goede week!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.