Doelen stellen

Inmiddels is mijn bevalling alweer even geleden en begin ik langzaam weer meer te doen dan ‘alleen mama’ zijn. Waar ik aan het begin het liefst aan Bodi vastgeplakt zat, vind ik het inmiddels ook prettig om weer wat dingen op te pakken, die ik voor mijn bevalling ook deed. Zo schrijf ik nu deze blog, terwijl Bodi lekker naast me ligt te slapen 😉 Daarnaast kon ik echt niet wachten tot ik weer mocht beginnen met hardlopen. Mijn herstel na mijn zwangerschap ging namelijk erg vlot, dus dat maakte ook dat het snel weer begon te kriebelen…

Afgelopen zaterdag heb ik het ‘Start2Run’ schema voor de 5 kilometer erbij gepakt. Ik heb het schema ietsje aangepast, maar wel blijft er een rustige opbouw in zitten. Een zwangerschap en bevalling laten heus wel hun sporen achter, en ook mijn conditie heeft wel weer wat opbouw nodig. Al was ik euforisch, toen het lukte om 3 minuten achter elkaar te joggen! Het begin is weer gemaakt!

En nu het begin weer gemaakt is, ben ik weer bezig met doelen stellen. Tijdens mijn zwangerschap ontving ik een uitnodiging voor de Linschotenloop, waar ik toen hartelijk om gelachen heb. Ik zei nog wat smalend tegen mijn vriend: ‘zij weten echt niet waar ze het over hebben hè? Hoe kan ik 2 maanden na mijn bevaling alweer meedoen?’. Op dit moment duurt het nog 3 weken tot de Linschotenloop en heb ik gebruikt gemaakt van hun uitnodiging, en me ingeschreven voor de 5 kilometer. Geen idee of dit me aan een stuk gaat lukken, maar dat zien we dan wel weer. En als het hardlopen qua opbouw de komende weken niet gaat zoals gepland, dan ga ik gewoon lekker langs de lijn staan. Het moet natuurlijk wel gezond en goed blijven!

Een ander doel, wat ik al stiekem tijdens mijn zwangerschap in mijn hoofd had, was om bij de IJsselsteinloop de halve marathon te kunnen lopen. De IJsselsteinloop is 30 mei; vanaf nu nog een halfjaar. Dat zou normaliter voldoende moeten zijn om op te bouwen; als alles lichamelijk ook verloopt zoals ik wil natuurlijk!

Ik heb ooit geroepen dat ik als mama nog wel een marathon wil gaan lopen. Voor nu heb ik nog geen plannen; laat ik eerst maar lekker opbouwen richting die halve, en dan zien we wel weer verder haha!

Wat nog wel een belangrijk doel is: mijn zwangerschapskilo’s kwijtraken! Er zitten er nog wat aan en nog niet alle (sport)kleding zit lekker of gaat dicht 😉 Deze week ben ik weer actief begonnen met op mijn voeding letten en lekker wat beweging pakken. De fruitschaal ligt weer vol met lekker fruit en ik ga, als het weer het toe laat, elke dag een frisse neus halen met Bodi in de kinderwagen. Langzaam weer terug naar een fit en gezond lichaam dus!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.